Växter, ännu mera växter....

Och så är det fortfarande en så stor del av inredningen, växter! Det är som när man ser en riktigt snygg klänning, som liksom märker ut sig från alla andra enkla klänningar. Så är det med t.ex. mitt Fikonträd. OCH i måndags så fick vi hem världens fränaste olivträd!
 
Förra sommaren besökte vi M:s moster och man i Kungsbacka, de körde runt oss o visade en massa saker och så besökte vi även en plantskola där. I denna butik så hittar jag ett lågt jättefint olivträd med en ganska så tjock stam.. helt underbart! Men dumsnål som jag var så köpte jag det inte... och har tänkt på det i ett år..
Nu var vi och hälsade på dem när M sprang Göteborgsvarvet och vi besökte även denna gång samma plantskola.. TROR ni inte att det finns kvar? (eller det kan förstås ha kommit in nya) Köpte jag det då? NEJ. Dumma Lina.

Men som tidigare nämnt så fick vi hem jättefina träd till jobbet och det fick åka direkt ner i en påse och med mig på tåget hem :) Så sniggit det blev! Jag hade också beställt hem en korg, som skulle vara X-Small, och vad bra det kommer passa tänkte jag.. men icke - den var jättestor! Så det fick bytas om lite...

Olivträdet fick ta Fikonets plats,
 
och Fikonet fick den nya korgen :) !
 
 
Jag satte också in det en stund i sovrummet, det skulle vara fint där också och få mycket sol!
Bredvid har jag en ljusstake från ESQ, vad är snyggast? Denna eller....
 
...denna? Detta är en liten Madam Stoltz vas från Vadstena.

-Lina
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0