Inspirerande..

För en stund sen så tittade jag på Sommar med Ernst, och vilken härmis han är...(skämt åsido!) Förra vecka så tillverkade jag mitt egna lilla bord på hjul på jobbet, mycket smidigt och användbart!

  

Så efter mycket slit o släng, konkande och skruvande så hade jag lyckats lagga vantarna på ett par hjul på bakgården som tillhörde en vagn (som säker ingen kommer att sakna..) Sedan flätade jag ett tjockt band så att man kan dra bordet. Det är himlans bra när man kan dra det ut o in också om man vill ha lite växter på det utanför entrén !

Helgen har vi spenderat i Kungsbacka hos sambos moster och man. De är så duktigt på mat och viner så jag har ätit och druckit en massa saker som jag aldrig innan har testat! Det var en såkallad skaldjur- och fiskhelg, med olika vita viner och dessertviner till varenda rätt, (det var minst fyra rätter per måltid!) Men för att jag ska komma ihåg allting som jag har ätit så har jag gjort en liten lista:

Ostron
Havskräftor
Rödspätta
Gåsleverpastej
Fisk och skaldjurspastej
Piggvar
Musslor
Kungsräkor
Bergtunga

Det var jättekul att få testa! Så fick vi lite inspiration till vårt egna lilla intellektuella kök... hihi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0